You've applied the pressure
你不停的對我出招
To have me crystallized
只為了我在你眼底愈發清晰的形象
And you've got the faith
而你堅信著
That I could bring paradise
我就是你的一切想望

I'll forgive and forget
在我無法動彈之前
Before I'm paralyzed
我是一刻都不會停下
Do I have to keep up the pace
我是不是該繼續追逐在你身後
To keep you satisfied
好讓你樂在其中

Things have gotten closer to the sun
你我的一切將赤裸裸的攤在陽光下
And I've done things in small doses
這一切緩慢前進卻也慢慢的侵蝕著我們
So don't think that I'm pushing you away
所以別誤會我是將你推開
When you're the one that I've kept closest
你該知道我正慢慢的朝你靠近

You don't move slow
你急切的想
Taking steps in my direction
將我們的距離拉近
The sound resounds, echo
那急促的腳步聲不停迴響著
Does it lesson your affection
你不需要急切著向我展露 我也知道你的好

You say I'm foolish
你說我很傻
For pushing this aside
不該這樣躲開
But burn down our home
你該知道這樣的節奏
I won't leave alive
我們最終都無法承受

Glaciers have melted to the sea
冰河融化留往大海
I wish the tide would take me over
我多想隨著潮汐一起載浮載沉
I've been down on my knees
你知道為了你我甚麼都願意
And you just keep on getting closer
但你只是不停的往前衝

Glaciers have melted to the sea
冰河融化留往大海
(Things have gotten closer to the sun)
你我的一切將赤裸裸的攤在陽光下
I wish the tide would take me over
我多想隨著潮汐一起載浮載沉
(And I've done things in small doses)
這一切緩慢前進卻也慢慢的侵蝕著我們
I've been down onto my knees
你知道為了你我甚麼都願意
(So don't think that I'm pushing you away)
你該知道我正慢慢的朝你靠近
And you just keep on getting closer
但你只是不停的往前衝
(When you're the one that I've kept closest)
我們最終都無法承受
Go slow
親愛的 慢一點

 


The xx(英文唸法:The "ex""ex")是一個起於英國倫敦西南旺茲沃思區並於2005年組成的樂團。

團體裡原本的四個成員於 Elliott School 相遇,此學校著名音樂界校友包含 Hot Chip,Burial 以及 Four Tet 。

他們曾經被列為英國音樂雜誌新音樂快遞 The Future 50 list 中的第六名。

樂團的鍵盤手 Baria Qureshi 在錯過幾次計畫中的表演後,於2009年11月11日確認離開樂團,最初報導說她是由於疲累的緣故,但樂隊之後解釋說這是他們因為「個人差異」而做出的決定。樂團其他成員表示她的地位不會被取代,而會以三人形式繼續前進。

音樂類型    後朋克復興, 獨立搖滾, chill-out
出道地點    倫敦, 英格蘭
活躍年代    2005至今
唱片公司    Young Turks
網站    http://www.thexx.info/

現任成員

undefined
Romy Madley Croft

undefined
Oliver Sim

undefined
Jamie Smith

以上資料引用自維基百科,連結請見:https://zh.wikipedia.org/w/index.php?title=The_xx&oldid=48209495

 

 

 

arrow
arrow

    眷戀一種味道 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()